Kilka wskazówek na temat SEO w E-Commerce

1
1639

Obecnie samo założenie sklepu internetowego nie gwarantuje wzrostu sprzedaży, aby tego dokonać należy podjąć szereg działań marketingowych których celem będzie wzrost liczby odwiedzin sklepu.  Niewątpliwie pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google to strategiczny cel, który musi zostać zaplanowany i wykonany ze szczególna starannością. Istnieje kilka wytycznych znacznie ułatwiające pozycjonowanie sklepów internetowych – zapraszamy do zapoznania się z najbardziej skutecznymi.

1. Unikaj podwójnych i nieunikalnych treści

Wyszukiwarki internetowe bardzo surowo podchodzą do kopiowania treści z innych stron. Dotyka to w szczególności sklepy internetowe, których produkty często występują w towarzystwie nieunikalnych, dostarczanych przez producenta opisów.

Dlatego właśnie należy zdecydować się na jedyne dobre rozwiązanie i zająć się przygotowaniem własnych opisów produktów. Choć w przypadku większych sklepów może się to okazać bardzo pracochłonne, na dłuższą metę się opłaci, czyniąc dany sklep internetowy wartościowym z punktu widzenia wyszukiwarek.

2. Dodawaj treści regularnie

Wyszukiwarki lepiej patrzą na strony aktualne, stale ulepszane i uaktualniane przez ich twórców. Dlatego też należy zaplanować dodawanie nowych treści tak, aby te pojawiały się regularnie. Może być to dość ciężkie w przypadku sklepów internetowych, które rzadko wprowadzają do swojej oferty nowe produkty.

Jest na to jednak rozwiązanie – jest nim stworzenie współegzystującego ze stroną bloga. Na jego łamach publikuj treści powiązane z tematyką sklepu(recenzje produktów, testy itp.). Pamiętaj, że regularność to w tym miejscu coś naprawdę ważnego, na co warto zwrócić uwagę.

3. Zoptymalizuj obrazki produktów

Obecnie wielu użytkowników rozpoczyna poszukiwanie produktów, których potrzebują przy użyciu wyszukiwarek obrazów. Musisz zatem zadbać o to, by również i Twoje obrazki (prowadzące do Twego sklepu) pojawiły się w tych wyszukiwarkach. Najlepszym sposobem jest ustawienie odpowiedniego tekstu alternatywnego (ALT) w kodzie obrazków. Zadbaj o to, by nie był on przesycony słowami kluczowymi, a najlepiej żeby po prostu był taki sam, jak nazwa samego produktu.

4. Dodaj komentarze i opinie użytkowników

Wprowadź w swoim sklepie możliwość oceniania, recenzowania i komentowania poszczególnych jego produktów. W SEO ogromne znaczenie mają treści generowane przez użytkowników – dostarczą Twojemu sklepowi masę unikalnych treści, o których znaczeniu pisaliśmy już wcześniej.

5. Linkuj do produktów ze strony głównej

Najczęściej popełnianym przez właścicieli sklepów internetowych błędem jest „grzebanie” produktów na dalekich podstronach. Ciężko jest przez to wyszukiwarkom trafić na podstrony tych produktów ze względu na ilość linków, jakie muszą przebyć. Warto zatem publikować na stronie głównej linki do produktów, by przyspieszyć proces ich pojawiania się w wyszukiwarkach. Jeżeli nie ma miejsca na dużo produktów, zrób okienko z losowymi produktami lub kilkoma najnowszymi. Z pewnością wspomoże to Twoje pozycje w wyszukiwarkach.

Ogólnie rzecz biorąc w procesie pozycjonowania sklepów internetowych bardzo wiele zależy od zawartości samej strony pozycjonowanej. Gdy ta jest odpowiednio zoptymalizowana, z pewnością będzie większe prawdopodobieństwo, że o wiele więcej użytkowników na nią trafi. Zobacz na ofertę Scyla.pl

No votes yet.
Please wait...

1 KOMENTARZ

  1. Kończy się na tym, że trzeba mieć dobrego i obrytego w tematyce SEO copywritera. Niestety zwykły polonista nie wystarczy.

    No votes yet.
    Please wait...

Pozostaw odpowiedź Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here