Jak używać Twittera do E-commerce

Jak używać Twittera do E-commerce

Social media Brak komentarzy do Jak używać Twittera do E-commerce

Media społecznościowe mają dość duże znaczenie w procesie budowania wizerunku firmy. W związku z tym warto zastanowić się nad ich wykorzystaniem. W dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić Wam Twittera – interesujące narzędzie, które pozwoli zadbać o wizerunek firmy, a często także przyniesie nam zyski. Myśląc długofalowo, naturalnie rzecz biorąc.

Cel używania Twittera

Jeszcze zanim zaczniemy korzystać z Twittera musimy zastanowić się, w jakim celu będziemy to robić. Weźmy za przykład kancelarię adwokacką – ta nie będzie chciała raczej promować swoich usług poprzez social media. Zamiast tego będzie chciała sprawić, aby użytkownicy postrzegali ją za wiarygodne źródło informacji i coś, czemu warto i można zaufać. Oczywiście trzeba – najlepiej przed założeniem konta na Twitterze – sprawdzić, czy będziemy w stanie pozyskać jakichkolwiek subskrybentów, to jest czy tematyka, w której się obracamy jest wystarczająco popularna i ciekawa, by zainteresować użytkowników sieci.

W jaki sposób posługiwać się Twitterem w E-commerce

Twitter to specyficzny serwis, który pozwala na umieszczanie jedynie bardzo krótkich, liczących około 140 znaków wiadomości. W związku z tym nasze pole manewru jest dość ograniczone. Do czego może nam zatem posłużyć nasz oficjalny profil na łamach tego medium?

1. Do wsparcia dla klientów

Jeżeli posiadamy własny sklep lub oferujemy jakieś usługi, warto dać użytkownikom możliwość zapytania się o naszą ofertę lub otrzymania porady dotyczącej jej wykorzystania. Doskonały do takich celów jest właśnie Twitter.

2. Do zarządzania pozytywnymi i negatywnymi opiniami

Twitter może być prawdziwym kompedium negatywnych i pozytywnych opinii na temat naszego biznesu. Jeżeli spotkamy się z pozytywnym komentarzem, podziękujmy i „retweetnijmy” go – z pewnością dobrze wpłynie to na wizerunek naszej firmy. Jeżeli chodzi o negatywne tweety to musimy zwrócić uwagę na to, jaki problem poruszają. Niezależnie od tego, zawsze odpowiadajmy na nie w sposób profesjonalny, miły i uprzejmy, starając się rozwiązać problem. Zupełnie tak, jakbyśmy rozmawiali twarzą w twarz.

3. Do dowiedzenia się więcej na temat konkurencji

Jeżeli konkurencja ma konto na Twitterze, możemy na nie spojrzeć biorąc pod uwagę to, jakie błędy popełniła w czasie jego prowadzenia i na co narzekają jej klienci. Być może nasz sklep lub biznes też ma taką wadę, z tym, że jeszcze niezauważoną? Uczmy się na czyichś błędach – lepiej na czyichś niż na własnych.

4. Do rozwoju przedsiębiorstwa

Najważniejsza z funkcji Twittera to jego zasięg. Bez problemu możemy tutaj odnaleźć wszystkie osoby rozmawiające o produktach, które mamy w ofercie – wtedy wystarczy odpowiedzieć na ich Tweet, a istnieje spora szansa, że ludzie trafią i do nas. Zwłaszcza, jeżeli znajdziemy naprawdę popularnego „Twitterowca” z tysiącami subskrybentów. Przyciąganie uwagi nigdzie nie jest tak efektywne, jak właśnie tutaj.

Co powinniśmy tweetować?

Oczywiście kiedyś trzeba zabrać się za Tweetowanie – jednak co taki właściciel sklepu może napisać, by przyciągnąć uwagę czytelników? Wszystko! Pisz o promocjach na łamach sklepu, o nowych produktach – nie wahaj się tryskać humorem, zwłaszcza zadając żartobliwe pytania. Infografiki również są wskazane, wszelkiego rodzaju oferty darmowych rzeczy – wszystko to, co znakomicie wpływa na marketing.

Zarządzanie własnym Twitterem może być bardzo pracochłonne. Tak naprawdę jednak jest w stanie przynieść całe mnóstwo korzyści, wzmacniając naszą firmę na arenie Internetu. Wystarczy nie zaniedbywać Twittera i starać się stale uatrakcyjniać jego zawartość.

Leave a comment

Back to Top