Ile kosztuje sklep internetowy? Koszty założenia i prowadzenia e-sklepu

Ile kosztuje sklep internetowy? Koszty założenia i prowadzenia e-sklepu

E-commerce 2 komentarze do Ile kosztuje sklep internetowy? Koszty założenia i prowadzenia e-sklepu

Nieustanny, dynamiczny rozwój branży e-commerce powoduje wzrost zainteresowania prowadzeniem sklepu internetowego. Łatwość jego założenia sprawia, że jest to biznes polecany szerokiej grupie osób. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile naprawdę kosztuje sklep internetowy. Co więcej, ponoszone wydatki będą uzależnione od tego, jakie rozwiązania wybierzesz już na początku działalności. Zobacz, na jakie koszty warto zwrócić uwagę przed założeniem e-sklepu.

  • ZUS, księgowość i magazynowanie stanowią koszty, które ciężko zminimalizować
  • Oprogramowanie w abonamencie to najlepszy wybór, zapewniający pełne wsparcie techniczne
  • Koszt prowadzenia działalności już od 431,94 zł miesięcznie z uwzględnieniem składek ZUS i opłaty abonamentowej

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Utarło się, że założenie sklepu internetowego jest jednym z najtańszych pomysłów na biznes. Jednak to, czy zainwestujesz w swój sklep kilkaset złotych czy kilkadziesiąt tysięcy uzależnione jest od Twojej wiedzy i ścisłego określenia tego, czego potrzebujesz. By nie przepłacać, warto wybierać jedynie rozwiązania i dodatkowe możliwości, z których będziesz korzystał. Już na samym początku, bez żadnych wątpliwości, można stwierdzić, że skorzystanie z subskrypcji oprogramowania dla sklepów internetowych znanych jako SaaS jest najtańszą możliwością charakteryzującą się łatwością obsługi nawet dla osób bez doświadczenia w szeroko pojętym IT. Jednak zanim przejdziemy do bardziej zaawansowanych płatności, należy zapoznać się z opłatami, które każdy będzie musiał wnieść.

  • Oprogramowanie do sklepu internetowego od 12 zł miesięcznie w Sky-Shop do dziesiątek tysięcy przy tworzeniu oprogramowania dedykowanego danej firmie przez programistę
  • ZUS przez 6 miesięcy ulga na start zobowiązująca do płacenia jedynie składki zdrowotnej (w 2018 roku jest to kwota 319,94 zł), kolejne dwa lata tzw. mały ZUS (w 2018 roku 520,10 zł)
  • Księgowa od 100 zł
  • Magazyn od 1000 zł lub dropshipping
  • Opłaty dla Urzędu Skarbowego (w ramach skali podatkowej I i II progu uzależnionego od rocznych zarobków, podatku liniowego lub ryczałtu ewidencjonowanego)

Są to podstawowe koszty, które należy wziąć pod uwagę przy zakładaniu własnego sklepu on-line. Oprócz nich, w zależności od wybranego przez Ciebie oprogramowania, mogą pojawić się koszty dodatkowe, przewyższające przewidywane na początku działalności sumy – zwłaszcza w momencie modyfikacji sklepu, asortymentu oraz problemów technicznych.

Koszt prowadzenia sklepu on-line

Kluczowe z punktu widzenia opłat dla Twojego sklepu internetowego jest wybranie oprogramowania. Korzystając z opcji abonamentowej nie musisz się niczym martwić. Miesięczna suma, jaką płacisz obejmuje zarówno gotowe do użycia oprogramowanie, jak i wsparcie techniczne oraz usługi dodatkowe oferowane przez jego dostawcę. Jeśli jednak zdecydujesz się na stworzenie swojego sklepu od podstaw musisz liczyć się z następującymi kosztami usług, które w poprzednim wariancie miałeś w swoim pakiecie:

  • Serwer od 100 zł
  • Programista (wprowadzający zmiany w kodzie) kwota indywidualna od 50 zł/h
  • Koszt związany z integracją z hurtowniami (ręczne dodawanie asortymentu, które staje się konieczne w przypadku wielu rozwiązań dedykowanych dla konkretnego sklepu) od 3000 zł
  • Grafika (szablon dedykowany dla sklepu internetowego) od 1000 zł
  • Administrator od 180 zł/h

Jak zminimalizować koszt otwarcia sklepu internetowego?

Korzystając z miesięcznego abonamentu na oprogramowanie dla Twojego sklepu znacznie ograniczysz wydatki związane z tworzeniem platformy od podstaw. Jest to oszczędność rzędu kilku, a niejednokrotnie kilkudziesięciu tysięcy złotych. To główna metoda obniżania kosztów otwarcia sklepu internetowego, ale nie jedyna. Na starcie warto korzystać także z:

  • Dropshippingu – bezpośrednia wysyłka produktów z hurtowni do klientów pozwala zminimalizować koszty związane z wynajmem powierzchni magazynowych. Dzięki metodzie możesz całkowicie zrezygnować z opłat za magazyn (w przypadku współpracy wyłącznie z hurtowniami oferującymi dropshipping) lub skorzystać z niewielkich budynków na produkty od dostawców, którzy nie oferują bezpośredniego transportu do klienta.
  • Działalności nierejestrowanej – nieopłacanie ZUSu jest możliwe! Prawo do działalności nieewidencjonowanej pozwala zarobić do 1050 zł miesięcznie, bez opłacania składek ZUS.

Oszczędzasz także czas związany z poszukiwaniem odpowiednich osób, które podejmą się danych prac. Co więcej, nie musisz czekać na ich wykonanie, poprawki, a w przypadku awarii usługodawca zajmuje się usunięciem wszystkich usterek bez jakichkolwiek dodatkowych opłat.

Sklep internetowy dla początkujących

Jeśli chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, warto skorzystać z rozwiązań, które nie tylko nie będą dużym obciążeniem dla budżetu, ale pozwolą na intuicyjną obsługę bez specjalistycznej wiedzy. Rekomendowanym rozwiązaniem o wielu funkcjonalnościach jest wspominany wcześniej model oprogramowania abonamentowego, dzięki któremu to dostawca usługi odpowie za jej stabilne funkcjonowanie i bezawaryjność, a Ty nie będziesz musiał martwić się o żadne kwestie techniczne.

Co ciekawe, pełne, funkcjonalne oprogramowanie podstawowe kupisz już za 12 zł miesięcznie. Jeśli chcesz, by Twój sklep miał więcej funkcjonalności, możesz skorzystać z bardziej zaawansowanych pakietów.

Korzystając z oferty Sky-Shop i pakietu podstawowego za 12 zł, możesz rozpocząć prowadzenie swojego sklepu internetowego już za 431,94 zł miesięcznie w ramach ulgi na start w ZUS, jeśli skorzystasz z dropshippingu bądź masz prywatną powierzchnię, którą przeznaczysz na magazyn. Jeśli zarobisz mniej niż 1050 zł brutto miesięcznie w ramach Twojego sklepu, możesz pominąć składki ZUS z tytułu działalności nierejestrowanej, a Twoje miesięczne opłaty wyniosą około 112 zł (księgowa i oprogramowanie sklepu w promocyjnej cenie).

Jak widać, stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego może być tanie, ale tylko wtedy, gdy rozsądnie wybierzesz rozwiązania Ci potrzebne. Tworzenie specjalistycznego oprogramowania dobrze sprawdza się w przypadku skomplikowanych branż, które wymagają wprowadzenia nieszablonowych rozróżnień i funkcjonalności np. aptek.
Funkcja abonamentowa przypadnie do gustu wszystkim, którzy chcą prowadzić sklep internetowy, a nie zajmować się techniczną stroną jego działania.

Rating: 5.0/5. From 4 votes.
Please wait...

2 Comments

  1. sprawneseo 12 września 2018 at 12:15

    Oferta godna polecenia, niemniej jednak samo założenie sklepu internetowego to połowa sukcesu później należy zadbać o jego promocję. Marketing internetowy jak, chociażby pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

    Rating: 5.0/5. From 1 vote.
    Please wait...

  2. Sitemeans 25 września 2018 at 14:31

    Mając sklep internetowy warto jest zainteresować się również monitoringiem fraz oraz konkurencji dzięki której będziemy mogli monitorować pozycję w wyszukiwarce naszego sklepu internetowego.

    Rating: 3.5/5. From 2 votes.
    Please wait...

Reply Cancel

Back to Top