Automatyzacja procesów w sklepie internetowym

Automatyzacja procesów w sklepie internetowym

Platformy sklepów Brak komentarzy do Automatyzacja procesów w sklepie internetowym

Dobrze skrojony biznes i zoptymalizowane procesy to klucz to sukcesu w branży oraz przepis na łatwą skalowalność biznesu. Wiele osób zakładających sklep internetowy na początku swojej drogi nie myśli co będzie za rok albo dwa, zaczynają tworzyć swój sklep internetowy, konfigurując go, tworząc grafikę, dodając ręcznie produkty, obsługiwać pojedynczo zamówienia. Na początku wydaje się że wszystko jest ok, w końcu starcza czasu na wszystko. Jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Większość tych procesów odbywa się ręcznie, procesów które z samego założenia powinny odbywać się automatycznie lub co najmniej półautomatycznie. Są to procesy jak obsługa zamówień, dodawanie produktów, zarządzanie stanem magazynowym czy wysyłka e-maili do klientów.

Każdy z takich procesów powinien odbywać się maksymalnie automatycznie – automatyka daje nam skalowalność biznesu, a skalowalność biznesu gwarantuje że w pewnym momencie nasz biznes nie dostanie czkawki i nie będzie mógł się rozwijać przez źle przemyślane rozwiązania i procesy o których na początku nawet się nie pomyślało.

Dlatego warto już przy wyborze oprogramowania swojego sklepu internetowego zwrócić uwagę na to jak dane oprogramowanie podchodzi do kwestii automatyzacji procesów w sklepie internetowym oraz czy gwarantuje skalowalność biznesu na której powinno nam zależeć.

Eksperci z platformy sklepów Sky-Shop udzielą porad związanych z automatyzacją procesów.

W Sky-Shop.pl przykładamy dużo uwagi aby wszystkie kluczowe procesy w sklepie internetowym odbywały się automatycznie na tyle na ile jest to możliwe. Można tutaj wyróżnić 3 podstawowe procesy jakie zachodzą w sklepie internetowym: obsługa zamówień i logistyka, zarządzanie produktami, integracje zewnętrzne.

 

Obsługa zamówień i logistyka

Obsługa zamówień to kluczowa i zarazem jedna z podstawowych czynności każdego sklepu internetowego dlatego automatyzacja tego procesu jest niezwykle istotna dla wydajności sklepu i możliwości jego skalowalności. Automatyzacja polega tutaj na zarządzaniu statusami płatności, można tutaj rozróżnić szybkie płatności które po przekazaniu informacji do sklepu od razu zmieniają status płatności zamówienia na opłacony oraz automatycznie przenoszą zamówienie do odpowiedniego statusu aby nie robić tego ręcznie. Zamówienia pobraniowe także automatycznie po jego otrzymaniu przechodzą do odpowiednich statusów zamówień, pomijając zbędne czynności które musiałby wykonać pracownik.

Automatyzacja procesów obsługi zamówień to także automatyczne powiadomienia klientów o statusie zamówienia drogą e-mail oraz sms co usprawnia komunikację z klientami oraz poprawia pozytywny odbiór sklepu w oczach klientów.

Z zamówieniami powiązana jest logistyka która dzięki licznym integracją z firmami kurierskimi może być także niemal automatyczna. Osoba obsługująca zamówienia musi jedynie wygenerować etykiety dla wybranych zamówień używając specjalnego przycisku. Obsługa kurierów jest sprowadzona niemal do minimum, zapewniając szybki, prosty i automatyczny proces, a jednocześnie dalej jest kontrola nad tym co się dzieje z zamówieniami.

 

Zarządzanie produktami

Kolejnym istotnym procesem który powinien być dobrze zautomatyzowany jest zarządzanie produktami oraz stanami magazynowymi. Tutaj z pomocą przychodzi po pierwsze masowe zarządzanie produktami jako proces pół-automatyczny. Jest  niezwykle istotne aby osoba obsługująca sklep mogła w łatwy sposób zarządzać dużą ilością produktów na raz. W Sky-Shop.pl można masowo zarządzać produktami i zmieniać/edytować niemal każdy parametr, opis, cenę itp. związany z produktem.

Jednak najbardziej kluczowym elementem automatyzacji zarządzania produktami są integracje z hurtowniami wbudowane w oprogramowanie. Integracje posiadają zaawansowany system konfiguracji który umożliwia ustawienie procesów automatycznych jakie mają się odbywać np.: narzuty marż, zachowanie produktów gdy ich stan jest zerowy, zachowanie nowo pojawiających się produktów, reguły dostaw, aktualizacje stanów magazynowych oraz wszystkich elementów produktów nawet do 8x na dobę z hurtowni internetowych.

Dzięki integracji z hurtowniami można zaoszczędzić także miesiące dzięki uniknięciu ręcznego dodawania produktów, oszczędzając tysiące złotych które trzeba by było wydać na pracownika który by dodawał te produktu. Prosty rachunek pokazuje skalę oszczędności, dodając jeden produkt w 15 min (jest to bardzo szybko) w miesiąc roboczy dodalibyśmy około 640 produktów, pracując bez przerw. A co w przypadku jeżeli hurtownia ma kilka tysięcy produktów? Są to miesiące żmudnego dodawania produktów – niemal nierealny scenariusz i olbrzymie koszty. Dlatego też integracje z hurtowniami to jedno z lepszych narzędzi do automatyzacji procesów w sklepie internetowym.

Dowiedz się więcej na temat integracji z hurtowniamiSky-Shop – Integracje z hurtowniami.

 

Integracje zewnętrzne

Nie można pominąć także integracji sklepu internetowego z zewnętrznymi usługami e-commerce. Kluczowe integracje które automatyzują procesy w sklepie internetowym to integracje z firmami kurierskimi – dzięki temu proces w sklepie internetowym może ograniczyć się do wygenerowania etykiety do zamówień, a całą resztę obsłuży integracja, dodatkowo klient po wysyłce towaru otrzyma e-mail z linkiem do śledzenia paczki.

Kolejną kluczową integracją automatyzującą procesy w sklepie internetową są integracje z systemami płatności online – gwarantują one bardzo szybki przepływ pieniędzy pomiędzy klientem, a sklepem, co przekłada się na szybkie realizowanie zamówień dzięki automatycznemu księgowaniu wpłat i zmianą statusów zamówień.

Nie można pominąć także istotnej integracji dla wielu e-sklepów jakim jest dwukierunkowa integracja z Allegro – dzięki tej integracji e-sklep może zwiększyć swoją dynamikę oraz zapomnieć o jakichkolwiek ograniczeniach związanych z zarządzaniem swoją ofertą na Allegro. Masowe wystawianie aukcji oraz automatyczne pobieranie zamówień z Allegro do sklepu gwarantuje pełen komfort obsługi tego kanału sprzedaży który może odbywać się niemal automatycznie.

Porównywarki cen także wymagają automatyzacji w wymianie danych – W platformie sklepów Sky-Shop.pl oferujemy automatyzację procesu wymiany danych pomiędzy sklepem, a porównywarkami dzięki czemu po konfiguracji połączenia cały proces odbywa się automatycznie.

Równie ważną płaszczyzną automatyzacji jest integracja sklepu z systemem ERP np.: Subiektem GT gdzie wymiana danych musi odbywać się automatycznie i nie ma miejsca tutaj na ręczne procesy. Sky-Shop zapewnia integrację oferującą procesy które wykonują się automatycznie, a osoba obsługująca system ERP musi wykonać minimum czynności.

 

Podsumowanie

Wyżej wymienione procesy w sklepie internetowym wymagają automatyzacji ze względu na ich kluczowe i podstawowe zadania jakie realizują w sklepie internetowym. Zadbaliśmy o to aby zautomatyzować je maksymalnie i zminimalizować czynniki ludzkie co przekłada się bezpośrednio na podniesienie wydajności e-sklepu, a także zapewnia to jego skalowalność do znacznych rozmiarów.

Oczywiście występuje także wiele automatycznych procesów pośrednich oraz drobnych o których użytkownik nawet nie zdaje sobie sprawy i jest ich całą długa lista, ale po co zawracać sobie głowę problemami które mogą się same rozwiązywać – automatycznie.

Dowiedz się więcej o platformie Sky-Shop – Sky-Shop.pl Platforma Sklepów Internetowych

Leave a comment

Back to Top